Saturday, September 24, 2011

Reaksi Keras Terhadap Drama Seri Tahajjud Cinta

Ini postingan saya yang ke-2 tentang Tahajjud Cinta. Drama seri Tahajjud Cinta karya Erma Fatima telah sampai ke episode ke-10. Semakin hari scene semakin kontroversial, adegan banyak yang bertentangan dengan nilai Islam, misalnya tidur bersebelahan, berpelukan, adegan menampakkan aurat, padahal di sepanjang cerita terdapat banyak ayat-ayat Alqur'an dan hadist. Memang drama seri ini seperti menonton dua orang ahli agama berdebat. Satu ayat dibalas ayat lain, satu hadist dibalas hadist lain.

Tapi pertanyaan terbesar dari cerita ini adalah apa maksud dan tujuan Erma Fatima membuat cerita ini?

Ada baiknya kita lihat siapa Erma Fatima ini. Erma Fatima adalah seorang wanita multitalenta, penulis cerita, produser, sutradara


Menurut situs resmi dari Tahajjud Cinta www.tahajjudcinta.com , Erma Fatima bermaksud untuk memaparkan perjuangan kaum wanita dan untuk menambah semangat di dalam diri mereka. Banyak wanita yang teraniaya dan diperparah dengan sikap pria yang menggunakan agama untuk menindas wanita. Inti dari Tahajjud Cinta, seperti yang dipaparkan oleh Erma Fatima adalah untuk memberitahukan kepada wanita mengenai hak-hak mereka.


Pertanyaan selanjutnya, apakah sampai episode ke-10 ini, inti dari Tahajjud Cinta tersebut telah terlihat?


No comments: